Folyadékpótlás kalóriamentesen

2016. január 14.    

A pácienseimet mindig kérem, hogy vezessenek naplót arról mit esznek. Sokszor látok ilyen ebédet a naplóban: saláta húsival, fél liter cola. Egy részről az pozitív, hogy próbál odafigyelni mit eszik, mennyi kalóriát visz be. Könnyen megnyugtatjuk magunkat azzal, hogy csak salátát ettünk, és ettől az igazán remek ebédtől, majd kicsattanunk az egészségtől. De általában nem gondolunk, a megfelelő folyadékpótlásra.Tudniillik,fél liter kólában 210 kalória és 53 g szénhidrát van, ez cseppet sem elhanyagolható szénhidrát mennyiség.

Gyümölcslé=Fogyás?

Sokan úgy vélik milyen egészséges a frissen facsart gyümölcslé. Gondoltad volna: 3 dl 100%-os gyümölcslé = 30 g szénhidrát? És ekkor még nem ettünk semmit! Ha ráadásul egész nap ezt iszogatjuk, lévén, hogy mennyire egészséges, egyre csak dobáljuk fel a vércukorszintet. Mert lehet, hogy hozzáadott cukrot nem tartalmaz, de mivel gyümölcsből készül, gyorsan felszívódó gyümölcscukrot igen.

Ha tudatosan táplálkozunk, ne felejtsünk el arra gondolni milyen a folyadékpótlás az étkezéseink mellett! Hisz a legkönnyebben a folyadék tud felszívódni, gyorsabban, mint ha egy szilárd táplálékot ennénk. Tehát a folyadékbevitel bizony lényeges kérdés a fogyás szempontjából is. Ha mézes teát iszogatunk, ne csodálkozzunk ha hízunk, hisz ezáltal egy tömény cukorsziruppal mossuk át a szervezetünket, azt meg nem kell részletezni, hogy ez bizony messze van a kalóriamentes megoldástól.

Kalóriamentes folyadékpótlás egyszerűen

Elcsépeltnek hangozhat, de a legjobb szomjoltó a víz! Tudtad, hogy a legjobban ellenőrzött élelmiszer a csapvíz? Magyarországon (egy-két kivételtől eltekintve, amikről érdemes tájékozódni!) kiváló minőségű vizet ihatunk.
Dietetikusként sokszor szembesülök azzal, mennyire elhanyagoljuk hazánkban a megfelelő folyadékpótlást. Sokan csak napi 0,5-1 litert isznak! A nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitel oka lehet a székrekedésnek, fejfájásnak, puffadásnak, éhségnek. Pl. összetéveszthetjük a szomjúságérzetet, az éhségérzettel. Így ha szomjasak vagyunk, lehet tévesen enni kezdünk. Vagy ha nem iszunk elegendőt, a szervezet elkezdi visszatartani a vizet, így puffadás érzetet, rossz közérzetet okozhat. A széklet 70%-ban vízből áll, ha nem megfelelő a folyadékpótlásunk, nem fog rendesen működni az anyagcserénk sem.

Javasolt napi 2-3 liter folyadék! Növelheti a folyadék igényt a nagy meleg, betegség, fizikai munka, sport, várandósság, stb.

Ha unalmas a víz, facsarjunk bele citromlevet, dobjunk bele mentát, reszeljünk bele gyömbért. Jó minőségű gyümölcstea cukor nélkül is finom. Télen forrón, nyáron jégkockával igazán frissítő!

Eszter


Le szeretnél fogyni? Egy egészségesebb életre vágysz? Keress minket bátran!

Hívj, írj, vagy töltsd ki az alábbi kapcsolati űrlapot!
Név*
E-mail cím*
Telefonszám
Üzenet
Mozdulj és változz