Alvás

2016. január 7.     , , ,

Egyre többet hallunk arról, hogy fontos a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás. Azonban nem mindig figyelünk arra, hogy eleget aludjunk és sokan nincsenek tisztában az alváshiány veszélyeivel.

Alváshiány

Sokunkkal előfordult már, hogy hét elején kicsit kevesebbet alszunk, hiszen hétvégén pihentünk eleget. Vasárnap este elolvasunk még egy érdekes bejegyzést, megnézünk egy részt az aktuális sorozatból, vagy még pár fejezetet elolvasunk abból izgalmas regényből, amit sose tudunk letenni.

Másnap reggel,mikor fáradtan ébredünk megiszunk egy nagy adag kávét és indul a pörgős hét, amikor az alvásigényünk a legkisebb problémánk, így sokszor nem is tudatosul bennünk, hogy több alvásra lenne szüksége a szervezetünknek.

 

Azonban a szervezet érzi az alvásdeficitet és itt kezdődik a probléma! Ugyanis több mellékhatása is van az alváshiánynak:

  • Csökkenő libidó
  • Szokatlanul rossz hangulat
  • Bőrön több kiütés jelenik meg

Életmód szempontjából fontosabbak:

  • Falásrohamok
  • Döntésképtelenség
  • Akaraterő csökkenés
  • Koncentrációs képesség csökkenése

(alváshiányról bővebben: http://bit.ly/1Wnobop)

Mi lehet a megoldás?

Először is, legjobb a megelőzés: Aludjuk ki magunkat, amikor csak tudjuk! Elképzelhető, hogy az a fél óra-óra időpocsékolásnak tűnik, viszont sokkal több időt nyerünk ezzel az idővel, hiszen jobban tudunk koncentrálni a mindennapi feladatainkra.

Amennyiben nagyon rázós a hetünk van, iktassunk be rövidebb pihenéseket vagy progresszív relaxációt, esetleg meditációt. A felsoroltak nagymértékben járulnak hozzá a koncentráció illetve a kitartás fejlesztéséhez. Segíthet még a könnyed jóleső mozgás és a megfelelő tápanyagbevitel is! (ezekről a témákról később írunk bővebben)


Le szeretnél fogyni? Egy egészségesebb életre vágysz? Keress minket bátran!

Hívj, írj, vagy töltsd ki az alábbi kapcsolati űrlapot!
Név*
E-mail cím*
Telefonszám
Üzenet
Mozdulj és változz